tisdag 22 november 2011

Tisdag och symöte med Husmorsskolans Nya Syförening och äntligen har jag något att visa er! Jag har ju en förkärlek för lite större projekt och de tar ju typ en evighet på sej att bli färdiga...att jag de sista veckorna oftast har haft noll lust till att sticka/virka har ju inte gjort att saker och ting blir klara snabbare heller...

Men i fredags var jag och barnen på stan. Vi skulle "bara" äta, gå till boblioteket och sen köpa lite garn, vem jag försökte lura vet jag inte...Jag lyckades hålla mej borta från klädaffärerna (barnkläder är omöjliga att inte köpa för mej) men det blev lite mer garn än det var tänkt...Köpte det jag skulle ha, som ska gå till presenter, men så upptäckte jag en utfärsäljning och vips så hade 4 nystan M&K eco bomullsgarn hamnar i min korg. Och framme vid kassan har de små Candy nystan från Svarta Fåret, och då hade de ju fått in glittriga silver och guld nystan. Då Elisia var med och såg dem och sa: "Åhh, mamma vad fina! Sånna vill jag ha", så intalar jag mej att det var för hennes skull jag köpte dem men helt ärligt så hade jag köpt dem ändå och hade inte hon varit med så hade jag nog inte klarat av att begränsa mej till en av varje....Det är möjligt att det köps mer imorgon då jag ska upp på stan igen. Den gången för att köpa present till äldsta systerns man. Vad han vill ha vet jag däremot inte. 

Men nu till det jag gjort, skriva snabbt måste jag också då LillePluttElmer börjar tycka det är tråkigt att jag sitter här, jag försöker få honom att leka med mina fötter, han tycker det är bättre att dra i datasladden...

Virkat stjärnor har jag gjort. 3 ser ni på bilden men det är egentligen 4, den första, en liten silverstjärna fick Elisia. En liten muta för att få henne i säng igår. Mönstret hittade jag för länge sedan på skapligtenkelt.blogspot.com tyvärr hittade jag det inte nu men det finns en massa annat roligt där!!
Den stora till vänster är virkat med två garner, candy från svarta fåret, med virknål 4. Stjärnan till höger är även den virkat med två garner och virknål 4, silvergarnet är candy och det röda är Nova från Järbo. På dn stjärnan så gjorde jag inte sista varvet, tyvärr...tycker den blev lite blomaktig. Den lilla guldsjärnan är virkad med ett garn, candy och med virknål 2,5.

Så nu är det bara att virka på, dessa ska upp i julgranen och fler ska det bli. Jag leker lite med tanken att ha en färgkodad julgran, silver, guld och rött, och med många hemgjorda pynt! I år blir det dock svårt då tiden inte kommer att räcka till och framförallt då allt julgranspynt ligger i en kartong och det som Elisia ser ska också upp i granen. Men om jag är riktigt duktig så sorterar jag pyntet när det plockas ner. En kartong för det som stämmer färgmässigt och en kartong för resten. Då gäller det bara för mej att ta fram rätt kartong nästa år...

Vill ni se vad de andra i Husmorsskolans Nya Syförening har gjort? Då är det bara att se efter!

Nu ska jag underhålla en liten Elmer som tycker att jag har suttit vid datorn för länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar