söndag 27 november 2011

Trevlig första advent....

Usch och fy! Rörig helg och ingen trevlig dag. Inte någonstans, lägg då till huvudvärk och att Elmer bajsade precis innan jag satte mej här för att blogga. Lägg också till att Elmer är skitdålig i magen så han har fått en illröd rumpa och för att lindra det var han utan blöja när bajsade, men han hade body på sej för att få bättre glid på golvet. Nu sitter han i mitt knä då han nyss ålade in i soffbordet med huvudet före. Typ såhär lyckosam har hela dagen varit. Sovmorgonen försvann också då barnen beslöt sej för att vara gnälliga när Robban var uppe med dem. När Elmer äntligen somnade så passade Robban på att vila och då smet Elisia in till mej. Noll sova. Trött och jävligt irriterad mamma. Förbannad på Robban blev jag också, då han vet att hon tar varje tillfälle hon kan för att smita in till mej när jag sover. Sen när Elmer sov för andra gången så passade Elisia på att bli skrikarg så Elmer vaknade. Tjoho vad kul!

Det är då tur att Elisia är så go att hon frivilligt dammsuger
Så nu har jag bytt en bajsblöja till. Jävla tänder säger jag bara!! Framtänderna är på gång....Stackarn har verkligen skitit sej helt röd i rumpan så varje blöjbyte blir också ett skrikpass. Men nu är han bytt och smörjd. 

Igår var det kalas för Sofia och Erik, och kalaset i sej var inte rörigt men vägen dit.... En adventsljusstake behövde införskaffas. Eftersom att vi ska flytta så hade jag ingen lust att börja rota i julkartongerna efter en ljusstake. I vanliga fall så pyntar jag allt utom granen till första advent, granen till lucia. Flytten förstör den planeringen lite. Att pynta för att sen packa ner om ett par veckor orkar jag inte. 

Självklart var det massor av folk, hur folk tänker när de skjuter upp julklappshandlingen till löning i november förstår jag inte. ALLA åker verkligen den helgen! Så det var en massa folk. Och den ljusstaken jag ville ha var självklart slut, så det fick bli ett fat med blockljus, lila till Elisias lycka.

Så åker vi från IKEA och mot kalaset, då kommer jag på att jag har glömt presenten hemma! Som tur var kom jag på det innan vi åkte ut på motorvägen. Så det var bara att köra hemåt och hämta det. Väl framme blev kalaset lugnt för mej, Elisia lekte i Iadas rum, mest med dockskåpet och Elmer uppförde sej exemplariskt. Barnens morbror Tom fick även äran att ta på Elmer byxor och han gjorde det i "morfar-stil"

dvs, han vänder bebisen så att det blir som om han skulle klä på sej själv. Jag kommer ihåg när jag var liten och pappa skulle dra upp dragkedjan på jackan, då var han alltid tvungen att stå bakom mej. 
Födelsedagsbarn nr 1
Födelsedagsbarn nr 2
Jag hade ju kunnat be dem posa bredvid varandra...

Under tiden detta har skrivits har jag ätit mat och bytt ytterligare 2 bajsblöjor, eller fisblöjor stämmer nog bättre....

Tidigt blir det nog ikväll och så hoppas jag på en trevligare dag imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar