fredag 11 november 2011

Fredagstrött

Under föräldraledigheten har jag inte haft någon större skillnad på dagarna. Inge direkta tider att passa, "sovmorgon" varje dag. Utom tisdag, onsdag och torsdag Då Elisia är på förskolan, så det här med att vara fredagstrött efter en hel arbetsvecka är inget jag känner av just nu. I vanliga fall är jag alltid trött. Men inatt fick jag sova helt ostört, från ca 22.30-06.00. Underbart skönt. Och då vaknade jag inte ens av barn utan av mej själv. Varm var jag. Min kropp har av någon anledning fått vanan att frysa som fan på kvällarna så jag sover med extra filt. Någon gång på natten brukar jag då vakna och vara varm men inatt fick jag sova enda till morgonen. 

Sen har det varit full fart här hemma, därav rubriken, jag är fredagstrött. Fötterna värker. Inte kul. Och då har vi inte ens åkt någonstans idag. Allt jobb har varit här hemma. Det har lagats en massa bebismat, Elisias rum har blivit städat, lägenheten har blivit både dammsugen och moppad, bakat kladdkaka, lagat mat till oss stora, tränat med Elisia runt omkring mej som vill göra likadant och Elmer ålandes runt mej på golvet och som gärna drar mej i håret - och jag har äntligen rensat balkongen. 12 eller 13 kompostpåsar med halvdöda plantor. Tomaterna var heldöda men paprikorna var fortfarande gröna, lite torra och hängiga men helt klart vid liv. Inte nu längre. Och det roligaste av allt. JAG HAR BÖRJAT PACKA!! Så ja, 11-11-11 är ett magiskt datum :-) 2 småkartonger och 1 stor kartong. Tagit bilder har jag gjort också.

Dessa bilder är tagna i samma ljus men med olika inställningar, den övre "barn" och den undre "landskap"
Elisia med sin älskade anka som hon fick sin far att köpa till henne...
Så här ser jag ut när Elisia inte har städat sitt rum!!
Och så här ser jag ut när hon har städat! Efter en hel del tjat så gjorde hon det :-)
Elisia visar sitt arga fejs *grrr*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar