söndag 4 december 2011

Advent

Missade förra veckan så här kommer det dubbelt upp
När första ljuset brinner står julens dörr på glänt
och alla barnen glädjas åt att få fira advent!
När andra ljuset brinner är snart Lucia här
hon bjuder oss på kaffe och bud om julen bär

Nu laddar jag för att orka fixa i ordning oss alla och gå till lekparken. Energin är dock inte riktigt på plats pga sömnbrist. Det verkar vara Robbans och Elisias favoritlek på helgnätter - att väcka mej. Jag längtar tills Robban går upp för då ska jag gå och sova. Men innan vi går ska barnmaten koka klart. Testar att trolla ihop en vegetarisk pastasås. Hur det går återstår att se, Elmer har blivit utsedd till testperson. Trött är han också så jag hoppas maten har kokat klart snart så han får däcka i sin underbara vagn. Jag skulle vilja ha en vagn till mej med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar