måndag 12 december 2011

En del

Äntligen sitter jag stilla och vid en dator!! Tänkte t.o.m tanken att jag hade tid till det men det har jag egentligen inte och lagom när jag satte mej kom jag på att jag har traderapaket att packa och skicka och en tvätt att hänga, men det kan vänta lite. Har ju inte suttit vid en dator på ett tag.

Dagen idag har iallafall bjudit på en hemmadag och så kommer det nog att bli hela veckan. Här hemma har jag den underbara sysselsättningen - packa. Och det är inte ett dugg underbart att göra det, men det ska bli underbart att få packa upp!! Och för att få packa upp så måste det ju först packas ner. 

Och när Robban kom hem från jobbet så åkte vi till färghandeln och bestämde färg och tapet till Elisias rum, mitt och Robbans sovrum och vardagsrummet. Tapeter är inte gratis! Iallafall inte om det ska vara roligare än dem man får till hyreslägenheter. Rena rama rånet! Men några tapeter köpte vi inte idag då vi inte vet hur mycket som går åt, men en massa spackel, takfärg och tillbehör slog vi till på. Så på fredag börjas det :-), jag och mamma får bära ved och de andra spackla. 

Gårdagens spenderades i den svenska huvudstaden där köpte Robban skor och jag ingenting. Av någon anledning så stämmer vi inte riktigt in i den stereotypa familjen när tanten är den som hela tiden shoppar. Eller jo visst shoppar jag men jag är inte den som köper dyra märkeskläder/skor men barnkläder och garn kan jag köpa i massor! Kläder skulle jag faktiskt behöva lite mer. Ett par jeans har jag som jag lever i. Så lite tjockare klänningar/tunikor och jeans står på inköpslistan. 

Att gårdagens spenderades i staden 08 var för att i lördags var vi på Julgalan på annexet. Hur kul som helst! Kanske inte den godaste maten men bästa musiken. Dansade som ett as gjorde jag med så jag har fortfarande träningsvärk i benen, tack för dansen Shiraz :-) Och så självklart det bästa med att bo på hotell - frukosten!!! Ahh I just love it! Det enda tråkiga var att jag fick äta frukost själv, alla andra var antingen fortfarande fulla eller bakis. Man kan ju tycka att jag som dricker 1 gång om året borde vara den som var bakis, det var inte så att jag tog det lugnt heller...

Det bästa med att vara borta är dock att komma hem till mina små!! Saknade dom någe fruktansvärt mycke!!
Nu ska jag paketera sålda traderagrejer sen är det väl bara att fortsätta packa....och hänga tvätten...

Inga bilder från julgalan idag och det beror på batteritorsk i kameran. Måste ladda så att jag kan ta kort på min lilla lucia imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar