lördag 24 december 2011

Julafton

Julafton idag och julkänslorna är allt annat än på topp. Jag kan inte komma på något år då jag haft så lite julkänslor som nu, trots att vi varit utan snö många jular. Jag skyller helt och hållet på flytten. Att flytta en vecka innan julafton och renovera 5 av 6 rum på en gång ger ingen större julkänsla. Jag kan också konstatera att julpyntet jag har inte är i närheten av att räcka till!! Så nu efter jul ska det fyndas och hela nästa år ska det virkas tomtar! För övrigt fick jag den allra bästaste julklappen av karln min men den bloggar jag om på tisdag :-)

Men jag har julafton att tacka för att det blev städat igår. När barnen var nattade igår tog och jag Robban ett ordentligt tag med städning, så imorse kunde jag gå upp och göra välling till Elmer utan att gå in i en massa saker. Men då det ska läggas lite golv nästa vecka är jag rätt så säker på att röran kommer tillbaka. Vad gäller renoveringen är alla väggar klara i 4 av de 5 rummen. Och golven kommer som sagt att fixas till nästa vecka.

En massa, nästan alla mina tror jag, kläder blev uppackade igår så nu har jag mer än 4 par trosor :-) och mina linnen är framme! 

Julaftonen då, ja den firades inte här, Robbans pappa kom med paket till barnen på förmiddagen och efter det åkte vi till mina föräldrar för jullunch, Kalla Anka och jultomtebesök. Jag måste dock kritisera tomten lite för Elisia såg vem det var bakom masken. 

Tidigare har Elisia prickat för i en leksakskatalog allt hon ville ha så nu säger hon att anledningen till att hon inte fick allt beror på att det var inte den riktiga tomten som kom....Nästa år tycker hon att den riktiga tomten ska komma! Och hon vill att det ska vara julafton redan imorgon igen.
Elisia kramar om mormor, öhrmm tomten menar jag ju såklart...
Julkort skickar jag aldrig numera, jag gör mitt bästa för att tänka på miljön! Men från oss här i den Erikssonska-Welinska familjen ett stort GOD JUL!
Att få barnen att se glada ut var omöjligt denna kväll...
 

1 kommentar:

  1. Nu har jag läst mer än halva boken. Jag såg att det finns två böcker till om fredagsklubben. Bara på engelska.

    SvaraRadera