lördag 3 december 2011

Lördag

Inte riktigt lika seg som sist men seg! Idag beror det på att jag startade morgonen så hurtigt - jag var iväg och tränade!! Hittade en "prova-på" kupong i en tidning och jag tyckte det kändes dumt att inte utnyttja den. Så idag klockan 10.00 var jag redo på N'joy, Step Kondition stod på schemat kul var det men jag saknar verkligen Body Step! När jag tränade där för flera flera år sedan så tror jag det var 3 sådana pass i veckan, 2 gånger var jag alltid där! Ett helt underbart pass. Step Up utan att det blir en lång kombination som man måste komma ihåg så det är bara att köra på och svettas. Underbart. 

Efter det har det lagats mat. Jag har kokat högrev till hela familjen, ett fruktansvärt segt kött så det kommer jag aldrig mer att göra om. Kokade i 2 olika kastruller då Elmer ska ha saltfri mat, men jag körde efter barnmatsreceptet till oss alla, la bara i lite mer kryddor och salt till oss lite större. I Elmers så dubblar jag å andra sidan morötterna och plasternackorna (kött ska tydligen inte vara det bästa för miljön så för miljöns skull så får Elmer nästan alltid mer grönsaker än kött) (själv äter jag inte grönsaker...). Thomas smakade på båda koken och tyckte att det smakade mer om Elmers. Min slutsats blir då att morötter och palsternackor "kryddar" mer än kryddor. 

Just nu njuter jag av tystanden som blir när barnen är nattade/sover och Robban inte är hemma. Helt underbart! Virkning och One Tree Hill står på schemat.

2 småkartonger har blivit packade idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar