torsdag 1 december 2011

Gårdagen tar ut sin rätt..

...känner mej helt slut idag! En anledning tror jag heter Elmer. En liten underbar rar gosse men som idag inte alls har varit nöjd. Det enda som har varit bra har varit att sitta på min arm när jag går runt, att sitta i mitt knä och gosa har inte fått godkänt. Alternativet har varit att ha honom i knät och kasta honom upp och ner, upp och ner, upp och ner, då kommer det skratt! Men då han väger 11 kg så blir det rätt tungt efter ett tag. Armarna är rätt möra nu... 

Var på bvc i tisdag och fick då resultatet 10930g och 75cm lång, så jag anser att mina armar har rätt att vara trötta nu. Nu är iallafall Elisia hemma och hjälper mej med att underhålla pojken Gnäll. Så fort hon sticker fram huvudet och säger något till honom så ändras minen från gnällspik till ett stort leende! Därav att jag kan sitta 5 minuter vid datorn...

Annars har det inte hänt så mycket idag, jag började fixa lite på en julklapp men jag är osäker på om den blir bra. Problemet är att om den inte blir bra så har jag absolut ingen aning om vad jag ska göra eller köpa istället. Vet inte ens om jag hinner klart med den till jul, om Elmer fortsätter som idag så blir den definitivt inte klar. 
När kameran kom fram gick det bra att vara glad. Nu sitter han och skriker och drar mej i armen....
Busigaste storasytern möblerar om kuddarna i soffan efter behag...
Nu dags att ta tag i någon form att matlagning. Kyckling eller tacos? Ringer och kollar med han som tror han bestämmer ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar