tisdag 20 december 2011

Julgran på plats

Äntligen har jag tid och ork samtidigt så att jag kan sitta här. Situationen här hemma just nu är kaos!! Ingenting är uppackat och det är rörigt och saker överallt!! Men men, är det flytt så är det. Att det är så här jäkla rörigt beror helt enkelt på att vi målar/tapetserar typ alla rum samtidigt. 

Tv-rummet, som jag sitter i nu, blev klart redan i lördags men sedan dess har inget blivit helt klart. Elisias rum blev klart för någon timme sedan så nu väntar vi bara på att det ska torka. Imorgon blir det möblering där. Lite mindre möbler överallt med andra ord. Och ikväll blir väggarna klara i mitt och Robbans rum klara men där ska det läggas golv också.

På bottenvåningen kommer köket att förbli orört. I vardagsrummet är de målade väggarna klara, tapeter beställde vi fel så där ska vi byta. Förhoppningsvis kommer de tapeterna på torsdag och då blir det tapetsering där. I gästrummet är det bara spacklat en gång, jag gissar på att det kommer slipas och spacklas ett par gånger där. 

Det jobbiga med detta är att det går inte att packa upp något! Kökssakerna är uppackade men i de andra rummen går det ju inte att göra något, så det är kartonger överallt, bl a i hela klädkammaren, det gör att jag inte kan packa upp några kläder!!! Så varje kväll är det att rota i kartonger som gäller...Barnens kläder lyckades jag packa upp igår så de behöver inte gå i samma kläder varje dag :-)

Trots röran så har jag försökt att packa upp något varje dag, idag blev det julgranen och lite julpynt :-) 
En lite lagom sne gran där ljusen kanske inte har den bästa placeringen....I tv-rummet fick den stå också.

1 kommentar: