tisdag 13 december 2011

Sankta Lucia

Ett luciatåg har jag sett idag, det finaste som fanns att se, nämligen det med Elisia i! Tidigt på morgonen var det så redan klockan 6 fick jag kliva upp, vilket jag gör i vanliga fall också men då är det för att Elmer vaknar och inte för att alarmet piper...Bara för det så sov Elmer till 6.45..... 

Men men, 7.30 stod vi färdiga på förskolan och redo för att lämna Elisia till pedagogerna och gå in och sätta oss. Men då, precis som jag misstänkte, ville Elisia INTE släppa sin mamma!! Så då bestämde hon och jag att jag skulle gå med henne i tåget och sen sätta mej. Jag fick inte sätta mej, eller jo, på golvet bakom henne så att hon kunde sitta i mitt knä. Och det var riktigt kul! Dels så njuter jag av att ha barn som fortfarande tycker att jag är världens bästa (jag har svårt att tro att hon kommer tycka likadant i tonåren....) och så var det rätt kul att lussa lite. Första året i gymnasiet lussade jag senast och det var ett tag sedan..

Dessvärre var det omöjligt att få en bra bild på lucian, antingen ser hon ledsen ut eller så är ljuset så dåligt att hon knappt syns...
Efter att Robban kom hem från jobbet så åkte vi till Siri där han fick göra skäl för den han är ;-) och vi fick en present som tack! Tack så mycket!! Och så fick Siri den stora äran att se Elmers söta fötter när han drar sej fram sittande, helt underbara är de ;-)

Nu dags att sova så jag slipper se att dessa flyttkartonger som står precis överallt!! Måste bara skryta lite över att jag idag började ta tag i det jobbigaste rummet - Elisias...och jag rensade bort en massa halvtrasiga leksaker och lade en del andra leksaker i en loppislåda. Om hon sett det hade det blivit ett jäkla liv!! Hon blev riktigt skrikarg när jag sa åt henne igår att vi måste börja packa hennes saker också så det känns lugnast att försöka rensa och packa så mycket om möjligt när hon inte är hemma. Att lägga något i loppislåda är också för henne omöjligt och det är ju där jag vill att mycket saker ska hamna. Det lustiga är att av allt det jag sorterat bort (packar, slängt eller skänkt) så har hon inte saknat något av det. 

Nu sova.

1 kommentar:

  1. hej =) tack för din fina kommenatar om mina vantar. å vilken himla fin tomte du gjort!! kram eddy

    SvaraRadera