fredag 9 december 2011

Fredag

Dagarna och framförallt denna dag har bestått av att packa och städa, städa och packa och däremellan laga mat, laga bebismat, underhålla barn, byta blöja.... Och trots att jag verkligen städar och packar så händer det fan ingenting! Det är fortfarande massor att packa och det är verkligen jättestökigt!! Jag blir tokig! Men en veckan kvar så det är bara att bita ihop. Och packa mer...I helgen ska vi åka till huvudstaden och det känns rätt skönt just nu. Att bara på pausa ett dygn från röran.

Men dagen har bjudit på lite roligheter också. Det finns ju lite, lite snö på backen, eller det gjorde iallafall på förmiddagen nu har det nog smält och regnat bort. Men på förmiddagen fanns det iallafall så mycket så att Elisia och jag kunde åka pulka! Kul för oss båda, Elmer var så duktig så han passade på att sova när vi var ute :-) Eller så var det vi som var duktiga och såg till att gå ut när han skulle sova...

Efter den förmiddagsluren på 45 minuter och som slutade 11.00 så bestämde Elmer sej för att inte sova mera. I vanliga fall sover han en stund vid 1-2 också men inte idag. Blev arg som fan och bara skrek när jag lade ner honom vid halv 2. Sen efter en halvtimme gav jag upp och tog upp honom. Belöningen jag fick då var en rejäl bajsblöja....Så jag trodde att det var därför han då inte ville somna, men icke, en vaken och med tanke på omständigheterna glad kille har varit vaken hela eftermiddag och när jag lade honom strax före 6 var han inte särskilt pigg på att somna trots ögongnugg. Men nu sover han.

Kvällen här kommer för mej att bestå av att få Elisia sängklar och i säng och virka tomtar :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar