söndag 12 februari 2012

2 saker idag - besök i Stadsparken och Stina the tjuv...

Att åka till Stadsparken är kul OM både barn och mamma är utvilade. Idag var ingen utvilad! Elmer låg i vagnen och halvskrek/gnällde, Elisia grät för att hon inte kom upp för stegen själv i stora klätterställningen med vinterkläderna. Det är inte alltid lätt att vara en "liten" 4-åring. Själv ville jag mest gå å sätta mej i bilen och grina, dels av trötthet dels av maktlöshet. 

Men till sist så somnade Elmer och Elisia hittade roligare saker att leka med och jag kände hur hoppet om ett trevligt lekparksbesök kom tillbaka.


Roligast var att stå på björnarnas (enligt Elisia grisarnas) fika. Tidigare har det alltid varit andra lekgrejer som hägrat och det verkade som om hon lade märkte till statydjuren först idag.

Stina the tjuv, hur gick det till? Absolut inte med mening måste jag säga!! Det var så här att efter Stadsparksbesöket åkte jag och barnen till en större mataffär för att handla lite. Elmer satt i barnstolen och Elisia i vagnen, som vanligt. Mitt i handlingen vill Elisia ta av sej jackan vilket är helt ok. Sen när vi står vid dörren och ska ta på jackan så hittar jag en obetald vara under jackan! Och då ska jag ju självklart gå tillbaka och betala, men jag får sådan panik att jag bara skyndar ut och slänger in både barn och mat i bilen och åker...Så Stina the tjuv...
Stöldgodset...

1 kommentar:

  1. Så där har jag också gjort. Ibland går varan inte att scanna då är det lätt att glömma den.

    SvaraRadera