tisdag 14 februari 2012

För ett tag sedan så gjorde jag en grytlapp med tumgrepp. Efter att ha använt den så kunde Robban konstatera att den var lite tunn. Så nu har jag gjort ett till grytlapp, en dubbel grytlapp ;-) För att få den tjockare så virkade jag två lappar och sedan virkade jag ihop dem med en svart kant. 

Vit på ena sidan och röd på den andra och som vanligt när jag virkar så virkar jag olika hårt så den röda blev större än den vita. Men det gick ändå. Garnet är Soft Cotton från Järbo och stl 3,5 mm var det på virknålen. Mönster hittar du här nu är det ju inte så svårt att virka en grytlapp så mönster kanske inte behövs med det finns där olika varianter på hur man kan virka kanten och så finns även mönster på grytlapp med tumme där. 

Och så har det varit födelsedagskalas i släkten och den lilla damen som fyllde fick en bok med recept på cupcakes och då måste hon ju självklart få en cupcake utan bäst före datum.
Mönster finns i Candy Magazine 2 och för första gången fick jag med alla ökniningsvarv!! Jag har använt garnet Nova från Järbo.

Lär gärna om vad de andra i Husmorsskolans Nya Syförening har gjort!

2 kommentarer:

  1. Vilken söt Cupcake - gillar särskilt körsbäret!

    Hälsningr från Maja

    SvaraRadera
  2. Den var uppskattad.

    SvaraRadera