tisdag 28 februari 2012

Stickad halsduk

En halsduk har jag lyckats färdigställa denna vecka. Jag vet inte riktigt vad det är med mej men jag känner att jag har 1000 olika idéer men ingen tid till dem! Men nu är iallafall en sak avklarad :-)
Garnet är Molly från Järbo, stickat med stl 8 mm så det gick rätt snabbt. 40 maskor, 4 räta & 4 aviga fram å tillbaka. Lite enformigt...Även första gången jag stickade med så stora stickor, plast var de i också och jag vet inte riktigt om jag gillade det, att de var i plast alltså. Det blev inte så glidigt som det brukar var så jag upplevde det som att jag fick ta i när jag skulle sticka.
Nu ska jag försöka få den lilla damen på bilden in i duschen och sen ner i sängen. Hon var inte helt pigg på den tanken när jag presenterade den för en stund sedan...

Idag är det tisdag vilket innebär symöte med Husmorsskolans Nya Syförening! Så kika gärna på vad de andra har gjort!!

3 kommentarer:

  1. Vad söt hon är i glasögon. Hoppas hon gillar dom mer än vad jag gillade mina när jag var liten.

    SvaraRadera
  2. Väldigt söt, båda två, hur lång tid tog det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har faktiskt ingen aning om hur många timmar jag lade ner...Men den stickades på nån vecka bara, då la jag dock alla andra stickprojekt åt sidan.

      Radera