lördag 25 februari 2012

Skridskor, sjukhus, glasögon....

Något jag skulle vilja ha mer av är tid och energi. Men nu sitter jag iaf här, efter att ha gjort 30 000 saker sedan sist...

I torsdags eftermiddag var jag, Elisia och Elmer och åkte skridskor och det konstaterades än en gång att jag har väldigt mammiga barn...Till att börja med så har jag inga skridskor så jag skulle låna mammas med raggsockar. Men hon tog fel och simsalabim så fanns det ett par som passade mej. LÄSKIGT! Grejen är den att jag kan inte åka. Jag kan ta mej fram, men jag kan inte kalla det att åka. Dessa skridskor var utan taggar så det var typ livsfarligt. 

Hur som helst, mamma tog fel så hon fick åka hem och hämta ett par till sej. Då det är svårt för mej att ta mej fram på isen med Elisia, som aldrig har åkt, och samtidigt ta hand om Elmer så tog mamma den Erikssonska-Welinska bilen med Elmer. Efter att jag tagit på mej skridskorna så upptäckte jag att Elisias skridskor låg kvar i bilen...Så medan jag åkte för att träna upp mej lite så stod Elisia med Tom eller Sofia och skrek: MAMMA!!! 

Till slut så kom iaf mamma med skridskor till sej och en Elmer som sovit i bilen och som nu skrek så fort han inte fick sitta hos mej och så hade jag en Elisia som skrek när hon inte fick åka med mej...Det slutade med att de fick skrika en liten stund var och därimellan vara nöjd med mej och hör och häpna vara nöjda hos andra släktingar också! Med i ishallen var också syster Sofia med barn och mamma och Tom så det var ju inte så att jag lämnade barnen själva med främlingar. 

Gårdagen började tidigt, på tok för tidigt! Och det fanns heller ingen tid för att sova middag för Elisia skulle äntligen få åka till sjukhuset! Som hon har längtat. Det var dags för henne att kolla ögonen. Resultatet var två översynta ögon och glasögon är beställda. Ett par rosa och ett par lila. Hello Kitty glasögon hade de tack och lov inte! +5 och +3 hade hon iaf. Kul hade hon på sjukhuset, att leka med nya leksaker måste nog vara bland det roligaste. Det enda som inte var kul var att få ögondroppar, jag är glad över att vi har varit där tidigare med Elmer så jag visste att det skulle komma droppar och därmed förberett henne på det.
Sen blev det lunch på Marieberg och lite shopping, och även beställning av glasögon. Robban klagade på att jag gick och tryckte ner tuttarna i bh:n hela tiden så jag fick order om att köpa en ny bh i rätt storlek. Sen blev det lite mer och efter lite mera strul var vi hemma vid 3. En hel dag borta. Hemma var det trötta föräldrar och trötta barn. Då var det dags att fick en massa barnmat, slå in 79000 paket med barnkläder jag sålt på tradera och så mat till oss att äta...Jag somnade ovaggad igår.

Idag har typ hela dagen ägnats åt städning, helt sjukt tråkigt! Jag och Elisia har även hunnit med lite lekparkshäng och postat en massa paket med barnkläder jag sålt på tradera. Nu ska vi bara ta det lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar