onsdag 1 februari 2012

Besiktning

I måndags var det besiktning av bilen - inga 2:or! Idag var det besiktning av barnen, båda två - en 2:a. Elisias ögon är det som spökar. När vi testade synen med båda ögonen så var det inga som helst problem, men när de skulle testas var för sej så sa hon när det blev lite mindre bokstäver att hon inte såg. 

Så remiss till ögondoktorn på sjukhuset, och där har hon ju redan varit och hälsar på då Elmer redan varit där. Så när det blir dags för besök där tror jag det kommer gå hur bra som helst. Jag tänker dock inte åka med båda barnen själv. När Elmer varit på undersökning går det ju att lämna Elisia själv i väntrummet, där det finns roliga leksaker. Att lämna Elmer blir ju lite svårare och jag tror att Elisia kommer vilja ha en förälder med sej.

Bortsett från ögonen så klarade Elisia 4-års besiktningen galant och Elmers 10-månaders gick fint det med. Men jag tycker deras storlekar är lite komiska.

Elisia: 97 cm lång och 14,6 kg.
Elmer: 78 cm lång och 12 kg. 

När Elisia var 1½ hade hon inte passerat 10 kg, det passerade Elmer innan 8-månaderskontrollen. Så stora skillnader trots samma gener kan det verkligen vara. Fast det visste jag iofs redan, Robban och hans bror är inte särskilt lika många skulle nog inte ens tro att de är syskon. 

Samma är det mellan mej och mina syskon, ingen är den andra lik. Jag och min äldsta syster jobbade på samma sommarjobb en sommar och där var det ingen som direkt såg att vi var syskon och när vi sa det till en tant så trodde hon att vi skojade. Jag och mina andra syster och också fått höra att vi inte är lika, tycker inte jag är lik någon av mina bröder heller. Det enda som vi alla har gemensamt är ögonfärgen, och den har mina barn gemensamt också.
Nybesiktade barn.

1 kommentar:

  1. Jag har gjort efterforskningar på youtube och jo, Tommy har andra kläder i ngr filmer. Men det är MYYYYCKET polotröja för hans del ;-)

    Skönt att besiktningen av di små gick bra :-)

    SvaraRadera