måndag 13 februari 2012

Badat och lite till

Just nu har jag två barn som är så fulla av energi att den stora bara springer runt i 190 och den lilla hasar efter så fort han bara kan. Glada som bara den är de också. Jag trodde de skulle vara apatrötta vid det här laget. Av den anledningen att de båda idag verkligen har aktiverats fysiskt!! Vi har varit och badat med hälften av kusinerna och barnens mormor. När jag berättade för Elisia att mormor ringt och frågat om vi ville med och bada blev hon helt överlycklig!!

Innan dess hann jag också med att dammsuga, tvätta 2 maskiner och hänga en, tömma och fylla en disk, lite allmän undanröjning och bakat muffins. Jag klappar mej själv på axeln och känner mej stolt! Stolt över att jag fixade allt detta innan klockan 10.30 utan att vara helt död. Uppenbarligen är det en väldig skillnad mellan att somna 22.30 och midnatt och att få sova till 6.40 istället för 5.30. Blev visserligen väckt någongång mellan 23-24 och snurrig som jag var trodde jag att klockan var morgon och det var dags för välling, jag kände mej utvilad redan då, så av bara farten la jag Elmer mellan mej och Robban MEN jag hann titta på klockan innan jag gjorde vällingen och insåg att det var nog smartast att bara lägga sej ner och somna om. 

Efter badet gjorde vi våfflor till middag och jädrans vad hungriga barnen var. Elmer åt både en hel burk hemlagad mat och ½ våffla och Elisia slog på stort och åt 2 våfflor, så mycket har jag aldrig sett henne äta.
Våffelbak :-)

Vill tillägga att muffinsen blev brända då jag glömde sätta igång timern och det då var dags att leta efter Elisias badpuffar, som vi inte hittade...

1 kommentar:

  1. Mina barn var också pigga efter badet. Synd att inte jag är det.

    SvaraRadera