söndag 12 februari 2012

Filmkväll för mej själv blev det denna kväll, anledning till det är jag har och min andra hälft inte alltid har samma smak och det är väl egentligen tur för annars skulle nog livet bli himla tråkigt.

War Horse var det jag såg. Tänker inte skriva något om filmen eller på något sätt betygsätta den. MEN något som faktiskt var riktigt dåligt och som jag är väldigt besviken på!! Är att ALLA pratar engelska!! Sen när pratar tyskar engelska med varandra? Fransmän likaså? Om det hade utspelat sej i nutid hade jag haft förståelse för om det kommit någon engelsk fras från dem lite då och då. Men nu utspelar sej filmen under första världskriget, jag tror inte att barnen i Tyskland och Frankrike läste överdrivet mycket engelska i skolan, om de ens läste det alls? Mycket dåligt! Trodde Mr Spielberg var bättre än så, han som ska vara så brraaaaaaa..... (enligt amerikanska serier/filmer där tonåringar vill göra film).

För dej som vill se en krigsfilm - se inte denna film. För dej med ett stort hjärta - se denna film!

1 kommentar: