torsdag 9 februari 2012

Sådär ja, då var kameran inplockad från bilen (den har bara varit där sen i söndags...) så nu kanske det kan bli lite fart här igen. Det finns roligare saker än bildlösa blogginlägg, så som sömnlösa nätter och huvudvärk *hehe*. Jag hoppas ni förstod ironin...

Nätterna har inte varit de bästa på sista tiden, från att ha barn som ca hälften av alla nätter sover hela natten så har det varit diverse uppvak och framförallt har Elmer haft svårt att somna om. Det har varit välling vid 4-5 på morgonen och sen har det tagit någon timme att somna om, minst och sen vaknat allt vid 6.30 eller nåt igen. Inte kul alls. 

För att göra det hela ännu bättre så hade den lilla gossen en skrikfest igår på kvällen. Skrikfest är kanske lite att ta i men han roade sej med att vakna och inte vilja somna om igår kväll lagom när jag skulle sova. Men efter både alvedon och välling så sov han enda fram till 5.30. Elisia passade även hon på att sova hela natten så jag fick sova ca 5½ timme utan uppvak, sen blev det tyvärr ingen mer sömn. Så idag har jag sovit/vilat middag. Välbehövligt!!

Det är tur att barnen så är underbara att jag orkar med dem ändå, trots att de vaknar för tidigt och trots att det vissa dagar gnälls på tok för mycket. Idag fick Elmer smaka "vuxenmat" för första gången. Ris blev det, att använda tallrik känns i efterhand lite onödigt. Dumt att fixa mer disk...
Inför Elisias bad fick hon på sej en lite mer kreativare outfit...
Baddräkt och trosor. Lyckades även fånga henne på bild trots att hon springer snabbt som vinden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar