fredag 23 mars 2012

Åh så för femte natten på raken så envisas Elmer med att vara vaken ett par timmar. Detta oavsett om jag försöker få honom att somna om i sin egen säng eller hos mej och Robban. Den ungen bökar och bökar och skriker med jämna mellanrum. Resultatet är två trötta föräldrar. Inte kul någonstans. Men jag gissar på att jag överlever. 

Trots denna trötthet har jag iallfall varit så hurtig så jag har tagit mej till IKEA hela 2 dagar på raken. Så nu har vi en massa ramar, och uppförstoringar på världens finaste barn att sätta i dem, och gardiner till alla rum. Nu är inte allt på plats med det beror på att han som kan hantera skruvdragaren inte har gjort sitt jobb. Jag har satt fotona i ramarna (ok, inte alla, stressa inte nu....) och satt upp gardiner i de rum där det satt gardinstänger. Jag har även bytt gardiner i köket, där har hittills julgardinerna suttit. Men nu ett par fina grå. Skrytsam som jag är tänkte jag vid senare tillfälle köra ett gardininlägg och visa upp alla fönster. Men då måste det först upp lite gardinstänger...
Jag: osminkad och jättetrött. Elmer: snorig och med mat runt munnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar