tisdag 13 mars 2012

Stickad barbieklänning

Under helgen som var så stickade jag en barbieklänning till Elisia. Min tanke var att det skulle bli en jätteenkel modell som också är lätt för ett barn att ta av och på själv (läs: jag börjar tröttna på att byta kläder på dockor/barbies hela tiden). En stickad klänning i ett jätteenkel modell MEN den blev för stor, så för att den överhuvudtaget ska gå att använda så virkade jag axelband till och vips så var den inte så enkel att klä av och på längre...
Garnet är Nova från järbo och jag har använt stickor 2,5 mm. Den dagen jag lyckas med en klänning jag är nöjd med så kommer jag också att dela med mej av mönstret ;-)

Idag är det tisdag vilket också innebär symöte med Husmorsskolans Nya Syförening! Klicka på länken och se vad de andra har gjort, det ska iallafall jag göra, men först ska jag knapra i mej alvedon och spraya näsan, sjukstuga här...Kom även fram till inatt när febern/förkylningen gjorde att jag inte kunde sova att det är väldigt klantigt att inte ha alvedon, nässpray och halstabletter hemma...Idag har jag varit och bunkrat upp!! Rejält!

2 kommentarer:

  1. Fin klänning. Jag är också sjuk. Mår illa och orkar inget.

    SvaraRadera
  2. Väldigt söt klänning, men tji fick du - du får ändå klä av och på dockan ;)
    Sv: KLart att du vinner den fajten ;) Jag kommer vinna våran fajt också. min vill inte alls ha 11, han tycker nästan det räcker nu men kan sträcka sig till en eller två till (säger han IBLAND) - men tji kommer han få... ;)

    SvaraRadera