torsdag 1 mars 2012

Stina protesterar och lite till..

Elmer leker snällt så nu passar jag på att sätta mej här en stund. Min plan var att sätta mej för ett tag sedan, tita på "That 70's" och bara ta det lugnt. Det tyckte inte Elmer så han passade på att vakna just då...Så det blev inte riktigt som planerat. Inget blir som planerat.

För det första så envisas Elmer med att börja dagarna för tidigt, mellan 5.30 och 6.00. Han får välling och vi ligger och slappar en stund men han vägrar somna om. Detta gäller oavsett om han somnar vid 18 eller 19.30 och allt därimellan. Inte. Kul. Alls. Jag vill sova aningens längre. 

Sen hade jag min egna demonstration för miljön och passade samtidigt på att protestera mot dagens bensinpriser. Egentligen så tycker jag det är helt okej att höja bensinpriser, ur miljösynpunkt, MEN innan det görs så anser jag att alternativ måste finnas. Alternativ som en underbetald förskollärare har råd med. Jag protesterade genom att ta bussen när jag skulle lämna Elisia på förskolan. 8.30 gick bussen härifrån och hem gick den tyvärr inte förrän 9.35 å så lång tid orkade inte jag vänta. 

Det löste jag genom att ta stadsbussen till förorten närmast oss och sen promenera drygt 2 km. Skönt. Det mindre sköna var att Elmer somnade, eller det var skönt, men så vaknade han lagom när vi kom hem! I vanliga fall brukar han kunna sova 1½-2 timmar då. Men då kanske han somnar lite snällare i eftermiddag.Så jag får lite tid för mina garner, jag blir verkligen knäpp (ok, knäppare) om jag inte så trolla ihop lite med virknål eller stickor varje dag. Jag kan faktiskt kalla mej beroende.

Så idag har jag både gått upp tidigt, åkt buss och motionerat. Nu är jag trött. En chokladbit har jag ätit också, eller två. Nu ska jag trolla ihop lite äggröra och smöra en smörgås till lunch. 
En snällt lekande Elmer som 2 sekunder efter att jag satt mej kom på att han var hungrig och signalerade med lite höga ljud. Han blev då serverad kyckling med wockgrönsaker och cous-cous.
 Skedträning efter maten. Med fördel utföres denna träning iklädd så lite som möjligt.

1 kommentar:

  1. Jag protesterade i tisdags då cyklade jag till jobbet. Beroende är jag också. Garn måste användas varje dag.

    SvaraRadera