måndag 26 mars 2012

Det finns ju faktiskt en fördel med barn som vaknar tidigt. Det är, förutsatt att jag själv är någelunda pigg, att jag  hinner med mycket mera. Idag är en sådan dag. Det tackar jag sommartiden för. Tidigare har Elmer sovit fårn 18.00 till 5.30 vilket är på tok för tidigt. Men i.o.m sommartiden så lyckades jag förskjuta det en timme (idag iallafall) så imorse vaknade han 6.30. Det är egentligen också för tidigt, men i jämförelse med 5.30 så kändes det som sovmorgon. Att Elisia vaknade då hon med är bara bra för då somnar hon ikväll :-)

Effektiv har jag då varit denna morgon, det har dammsugits i stora delar av huset och vi har (och det är tidigt för att vara oss på en ledig dag) redan borstat tänder och hår på oss alla!! Jag har även tagit tag i operation "städning av Elisias rum". Väldigt välbehövligt. Det fick dock avbrytas då hon ville leka med dockskåpet och då ville Elmer också göra det. Inte så populärt. Så nu är hon instängd i sitt rum och leker och jag avvaktar med städning tills Elmer har somnat. 
Hälften av effektiva familjen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar