torsdag 8 mars 2012

Något mindre smart jag (och Robban) har tillåtit är att låta Elisia äta i vardagsrummet - i soffan. Det har hittills resulterat i ett riktigt risigt soffbord (som jag är väldigt sugen på att kasta ut så det gör egentligen ingenting), ett ofta skitigt golv (det finns roligare saker att göra än att moppa var å varannan dag) och en stundtals skitig soffa (vilket egntligen inte är någon katastrof då klädseln är tvättbar). 

Men igår tog jag misstaget till en högre nivå - jag lät BÅDA barnen äta banan - i soffan. Inte smart. Alls. Typ jätteklantigt skulle jag säga i efterhand. Redan igår såg att jag Elmer hade fixat lite banankladd på två av sittkuddarna och idag upptäckte jag en bananskiva inkilad i hörnet!! Den hade skitat ner 3 sittkuddar...Nu hänger de alla på tork. Men jag måste säga att lite smart är jag också, istället för att bar ta bort klädseln och sen låta soffan vara så stoppade jag om alla sittkuddar, utom en, med filtar utifall barnen skulle få för sej att skräpäta igen. 
För ingen annan kan väl ha kommit på tidigare att det går att använda filtar??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar