onsdag 14 mars 2012

Dagens minihuligan

Kanske lite missvisande rubrik då han är en huligan varje dag, Elmer alltså. Idag har han inte varit rolig alls, en helt hemsk morgon har han bjudit på (okej den hade kunnat varit värre), men att vakna kl 5, efter att ha ätit välling på natten är inte ok, särskilt som han valde att inte somna om efter ytterligare en flaska!! Lagom till 7, efter 2 timmars bökande somnade han om. Då vaknade Elisia och självklart Elmer igen.

Jag var helt övertygad om att han skulle slockna när vi åkte och lämnade Elisia på förskolan men inte, tack och lov, så den dära 10 minutaren han fick vid 7 gjorde iallafall lite nytta. Nu lever jag på hoppet om att hålla honom vaken en liten stund till och att vi sen - tillsammans - kan sova båda 2! Jag behöver det!!
 Minihuliganen - vaken sen klockan 5, minus ca 10 minuter...

Annat kul idag är att jag gör en blixtvisit på jobbet. Mamma är inkallad som barnvakt då Robban är i Göteborg och jobbar. Jag tänkte då passa på att få städhjälp. Den underbara mamman/mormorn verkar nämligen gå och städa utan att hon tänker på det, förutsatt att det är riktigt stökigt. Det är det. Tro mej.

2 kommentarer:

  1. Varmt välkommen till Knorkan.se ♥ Presenter och heminredning för det lantliga hemmet.

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni fick sova! det där med sömnbrist är inget vidare, även om man överlever.

    Kram :-)

    SvaraRadera