tisdag 27 mars 2012

Halskrage

Idag har jag färdigställt något till mej själv och det händer inte ofta! En halskrage har jag gjort och hittills känner jag mej hur nöjd som helst, den har dock bara varit färdig i 5 minuter...
Att fota med svart t-shirt visar kanske inte upp halskragen på bästa sätt, men att gå iväg och byta om när det är Desperate Housewifes på tv existerar inte...
Halskragen är stickad i garnet Tropik från Järbo, på rundsticka 4mm, stl 40 cm. Den blev ca 55 cm i omkrets och 40 cm lång/hög. Mönstret fick jag genom att sticka 5 varv räta och 1 varv avgia. Medan jag stickade så satt jag hela tiden och tänkte på andra mönster jag kunde göra så fler kommer det definitivt att stickas!
Skulle jag glömma mössan kan jag även använda halskragen till huvudet :-)

Idag är det tisdag, vilket innebär symöte med Husmorsskolans Nya Syförening, så lär om vad det andra har gjort!

2 kommentarer: