tisdag 27 mars 2012

Elmers födelsedag startade 6.20...Lite för tidigt för mej men då det är mitt barn vi pratar om så är det bara att bita i det sura äpplet och stiga upp. Första presenten kan man säga var vällingen då vi precis börjat med större portioner, anledning till det är att han blir skitförbannad när det är slut...

Sen var det bara att traska iväg till bussen (jag protesterar fortfarande mot dagens bensinpriser och för miljön genom att åka buss) så att vi kunde lämna Elisia på förskolan. Sen tog vi en lång promenad till sjukhuset, på vägen tappade jag tyvärr in filt jag gjort och så fort jag upptäckte det så vände jag men då hade redan någon mupp tagit den. På sjukhuset var det dags för synundersökning av den lille herrn. 
Då han var hur lugn som helst i vagnen så utfördes större delen av synundersökningen med honom där. Resultatet var oförändrat. Samma skelningsgrad som tidigare och han skiftar mellan ögonen och normalt översynt. Om ögonen fortsätter vara oförändrade så kommer det i framtiden att ske iaf en operation. Inte kul alls tycker jag. Väldigt skrämmande tycker jag. 

Efter synundersökningen tog vi en runda på stan för att köpa present till 1-åringen. Då både jag och Robban planerat lite dåligt så var det inte en enda present inhandlad...Men smarta som vi är delade vi upp det. Han fixade leksakspresenten och jag klädpresenten och presenten från Elisia. Efter det så kom jag på en massa andra saker jag måste köpa. Som en klänning att ha på lördag då vi har både kalas för Elmer och kombinerad fest för Robban och inflyttningsfest. En klänning var med andra ord väldigt nödvändig. Då delar av sminket var slut så var även det väldigt nödvändigt att köpa. Och då jag är helt garnberoende så kan jag inte gå på stan utan att köpa garn...
Garnet ska så småningom bli en klänning till mej och en till Elisia. Det kommer behövas mer garn. Stickan behövs till Elisias klänning. Min klänning är köpt på Rut m fl och sminket på apotetket. Det ska testas ikväll. Det är ju tisdag och det ska skrivas ett inlägg till Husmorsskolans Nya Syförening och till det behöver jag modella lite. Passar då bra att testa. Hade testat ändå ;-)
Elmer klädpresent, från Lindex i den nya storleken 92. 86 börjar bli för litet...

Nu är det dags att duscha och natta Elisia. Sen ska jag testa sminket!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar