måndag 12 mars 2012

Verkligen heltrött idag. För att hålla tröttheten borta så har jag helt enkelt försökt hålla igång så mycket som möjligt. Däremot tänker jag inte gå till lekparken, eller gå ut heller för den delen - det är jag faktiskt för trött för. Men för att kompensera den uteblivna utevistelsen, och i kombination med att renoveringen på bottenvåningen är igång igen, så har vi varit på övervåningen - med balkongdörren öppen. Barnen har med andra ord gått/hasat ut och in som de själva velat. 

Jag har städat, bytt lakan (inte riktigt helt klar där...) och framförallt, det allra viktigaste, jag har sänk sängbottnen i spjälsängen. Elmer har kommit på hur han ska ta sej från magläge till sittande och sen till stående. Då vill jag ha sängbottnen längst ner, helst enda nere i golvet men det går ju tyvärr inte. Assistenter har jag haft också, de bästa som finns att få. 
De hjälpte även till när jag sänkte sängbottnen, Elisia var grym på att hålla i bottnen när bara halva satt fast och helt underbar på att plocka upp saker från golvet i tv-rummet, varför hon absolut inte kan göra detsamma i sitt rum kan jag inte förstå.
Drog fram soffan för att dammsuga bakom och hittade lite godispapper på väggen bakom...

Nu trolla ihop mat...eller snart iallafall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar