onsdag 7 mars 2012

Så mycket bättre

Idag har jag haft en mycket bättre dag än igår!! För det första så kom jag i säng liiiite tidigare (ännu tidigare hade ju inte skadat) men framförallt så fick jag sova ostört enda fram till 4.00. Då tyckte Elmer att det var dags för välling sen fick han sova hos mej och då sov vi till 6.10. Jämfört med 5.00 så är det ju värsta sovmorgonen!!

Sen så sov Elmer också ordentligt på förmiddagen, vad sägs om närmare 2 timmar? Jämfört med gårdagen 40 minuter...Å andra sidan så sov han då inget på eftermiddagen idag men somnade istället 17.30 för natten. Mycket sömnprat nu men jag blir verkligen en helt annan människa när jag får sova skapligt istället för kasst. 

Något som är mindre bra sömnmässigt att Elisia 2 dagar i rad har vaknat 6.30. Hoppas verkligen att det inte kommer bli en vana...

Så förutom att jag fick sova mer natten tills idag jämfört med tills igår så fick jag också vila på dagen, helt underbart! Den viltiden gick åt till att titta på "That 70's" och sticka. Jag har det mottot att de dagar Elisia är på förskolan så försöker jag göra så lite som möjligt när Elmer sover. Det är min privata tid. Punkt. Slut. 

Att leka mamma, pappa, barn, baby, storasyster och ännu flera syskon och gärna hund och katt också är Elisias favoritlek. Idag var hon mamma och passade på att amma sin baby. Gulligt!
Det syns inte så bra på bilden men tröjan är uppdragen och hon använder även en amningsnapp (pipen till dockpipmuggen har fått den funktionen).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar