fredag 27 januari 2012

10 månader

Idag för exakt 10 månader sedan så födde jag fram världens underbaraste Elmer! Det har jag firat genom att försöka ta finbilder på barnen som sedan, någongång, ska förstoras upp. Det gick sådär. 

Fick ett bra på Elisia men Elmer är ju inte den mest samarbetsvillige modellen. Det där med att sitta still är mycket svårt. Hade honom på golvet och då är det ju mycket roligare att hasa fram till mej och skratta lite :-) I skrivande stund kom jag på att det kanske funkar att sätta honom i matstolen och sen försöka mejla bilden till någon mer kunnig och retuchera bort den? Det tåls att tänkas på. Till imorgon då nytt försök görs. 

Försökte även ta en syskonbild med det gick inte alls. Elisia satt och försökte hålla i Elmer samtidigt som hon försöker se glad, få honom att se glad ut, hon gjorde verkligen allt för att hjälpa till. Men Elmer vill inte. Det var helt enkelt roligare att hasa. Nytt försök imorgon.

Jag hade ju kunnat bjuda er på lite bilder från dagens fotografering men kameran ligger inte bredvid mej och att hämta den känns inte aktuellt.

Något annat jag har gjort idag, som jag längtat efter men inte hunnit med, är att sy. Kul var det men maskinen muppade sej lite när det skulle zick-zackas, varför vet jag inte men det ska undersökas och testas och sköter maskinen sej inte får den åka tillbaka till affären.
Bjuder er på ett stycke gammal bild så att ni inte ska glömma bort hur jag ser ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar