måndag 9 januari 2012

Har massor att göra men jag har valt att sätta mej här ändå. Anledning till det heter onda fötter. Ikea är inte bra för fötterna... Men attans vad kul det är där!

Ikea var vi på idag, jag gissar på att de flesta som nyss flyttat känner stora behov av att komma iordning och då är Ikea ett måste för mej. Något jag har märkt att vi saknar är lampor!! Det går ju åt ett par fler nu...men idag tror jag att jag köpte de sista, de har dock inte kommit på plats. En sak i taget. Lite annat blev inhandlat också, bl.a. trådbackar + ställning till Elisias garderob så nu kan vi dra ut lådorna utan att de ramlar. När vi flyttade in så satt det rasiga plastlådor i garderoben... Sen handlade jag en massa annat också, blomkrukor, toarullehållare, bakform, kastrull och så lite lampor.

Det är rätt kul att se hur det går framåt här hemma. Rummen börjar bli klara (även om tempot har dragits ner den sista tiden då Robban jobbar). Jag vill här betona orden börjar bli klara inget rum är helt klart. Men på söndag är det förhoppningsvis mer klart. Det har också börjat komma upp saker på väggarna, eller saker, sak är väl mer korrekt. Spegeln har kommit upp!! I förra lägenheten bodde vi i över 2 år innan den sattes upp.

Väl hemma så bakade vi sockerkaka och Elisia fick för första gången hålla elvispen själv! Stoltheten gick det inte att ta miste på :-) och sen lagade jag mat och vilken mat sen - Kålpudding.

Jag och mat är fortfarande inte den perfekta kombinationen, jag är extremt kräsen och livrädd för att smaka på nya maträtter, men att jobba som förskollärare peppar mej till att våga smaka på mer mat då jag inte vill att barnen ska bli lika kräsna som jag. Mattanterna lagar även riktigt bra mat och det underlättar jättemycket!! Saknar deras fiskpudding, försökte göra en själv men den blev jätteäcklig. Kålpuddingen var iallafall god, men deras är godare. De borde ge ut en kokbok.Iallafall en privat till mej ;-)

Nu är det dags att röja upp i vardagsrummet och sen flytta upp till tv-rummet då Elisia inte vill vara själv på övervåningen när hon ska sova och det förstår jag. Sen är det dags att lista upp en sisådär 70000 måsten som behöver göras. Exakt vad det är kommer jag inte ihåg just nu så det känns smart att skriva ner lite....

*Uppdaterar lite senare*
Listan över saker som behöver göras, helst innan söndag, är lång. På tok för lång för min energi...

1 kommentar:

  1. Jag brukar fråga våra mattanter om både bakning och matlagning och de delar glatt ut tips och egna recept på allt möjligt.
    IKEA är tufft för fötterna men utmärkt för shoppingglädjen =)

    SvaraRadera