lördag 21 januari 2012

Elisias rum och lite till

Då gör jag ett nytt försök med att visa upp hur Elisias rum ser. Stökigt och obäddat, precis som ett barnrum (och vuxenrum) får vara.


Allt är på plats förutom sänglampan, av någon anledning så blev det bara ett hål till den. Möbler till dockskåpet har hon också men dem har hon haft på bottenvåningen och lekt med. Jag föreslog att vi då skulle ta ner dockskåpet men det ville hon inte...

Annars så spenderades dagen först i sängen med någon form av sovmorgon. Elisia vaknade och vägrade gå ner till Robban och Elmer och varför Robban inte hämtade henne vet jag inte!!! Det hela slutade iallafall med att varje gång jag somnat till så frågar Elisia "När ska vi gå ner?" Varpå jag svarar att hon får gå ner på en gång om hon inte är absolut helt tyst och stilla!!! Lagom när jag gått upp kom iallafall pappa och fixade till fläkten i kaminen så nu kan vi elda betydligt effektivare! Fläkten gör så att varmluften sprids bättre i huset. Så tv-rummet som brukar vara ganska kallt är nu hur varmt och skönt som helst!! Underbart!

Efter att det var avklarat packade jag och barnen ihop oss i bilen och drog iväg till vänner. Där var redan Robban och hjälpte till med att byta fönster och satan vad kallt det var!! Nu vet jag hur mycket fönster verkligen värmer! Barnen och vi vuxna gick omkring med ytterkläder inomhus. Brrr, så just nu känns det skönt att sitta i kaminvärmen och bara mysa :-) väntar på att Elisia ska ha badat/duschat klart, ätit kvällsmat, blivit nattad och somnat. Då ska jag, förhoppningsvis, få sova mer!!!
En gammal bild på en trött MamaStina. Vissa dagar är jag väldigt glad över att det finns något vi kallar för smink!! Imorgon när barnen vaknat ska jag dammsuga bara för att jävlas med Robban då han inte hämtade Elisia....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar