tisdag 17 januari 2012

En hel del...

Tisdag och min tanke är ju att jag då ska bjuda er på något handarbete jag själv gjort. Men till denna tisdag är inget handarbete färdigställt. Men för att ni inte ska spricka av nyfikenhet, för det gör ni ju ;-) så bjuder jag er på en bild av de grejerna jag jobbar mest med för tillfället. Ett projekt startade jag t.o.m upp idag, kanske inte så smart då jag tänkt färdigställa alla stora projekt innan jag börjar på något nytt...Men det var ett par sockor jag började på och det har jag ju sagt ska bli min nästa utmaning, så varför inte börja redan nu?
Svart/vitt/grått är en blivande tunika till mej. Vit/cerise/turkos/rosa/svart är en blivande filt till Elisia. Det lilla lila runda är en muffinsform någongång ska det "bakas" en muffins till den. Det gråa med en massa stickor är mina blivande sockor, eller iallafall den ena av dem. Men det är verkligen skitkrångligt att sticka med så många stickor! De glider av och är i vägen. Bökigt helt enkelt. Men men, kanske det blir lättare när jag kommit en bit? Men jag tror att just denna blir en övningsstickning som senare kommer att repas upp då jag tror att jag "kommit fel" i resårstickningen. Övning ger ju färdighet brukar det heta så då passar jag på att öva med denna socka, blir den bra får den överleva annars får den gå upprepning till mötes. 

För er som vill läsa om vad de i Husmorsskolans Nya Syförening har gjort så är det bara att klicka här!

I söndags var det en stor dag. Min lilla Elisia fyllde år!! Och jag kan helt ärligt säga att det är med blandade känslor. Det är jättekul och spännande att se hur hon växer och utvecklas och få vara med om hur hon tänker och drar slutsatser om livet och leksaker. Men det är precis lika skrämmande att hon blir stor! Min lilla bebis, som egentligen inte är någon bebis men som för mej alltid kommer vara det...
Min lilla bebis, numera 4 år!!!
Paketöppning! Mestadels var det möbler till dockskåpet hon fick i julklapp, vilket är skitdyrt så jag tycker det var jättebra att hon fick det! Hon fick även en virkad mus, lego och lite annat smått å gott. Nöjd var hon! Tyvärr var hon inte helt frisk så med jämna mellanrum, på egen begäran, så gick hon och lade sej och vilade. Sov helt kasst gjorde hon också både natten till och från födelsedagen så igår var jag helt slut... I bakgrunden skymtar ni en del av lekhörnan under trappen. Bild kommer när det är klart.

Och det är riktigt kul med huset. Det som ska renoveras nu är renoverat så nu är det finlir som gäller! Idag har det kommer upp gardiner i Elmers rum och i mitt och Robbans rum. I Elisias rum har det skruvats upp hyllor och taklampan har blivit bytt, bara sänglampan kvar. Elisias gamla taklampa fick flytta till Elmers rum, så nu har vi taklampor i alla rum!! Och i hallen har det satts upp en hylla för skor som inte används så ofta. Härligt!! Och alla rum är möblerade utom Elmers rum, men han är ju i en ålder då han inte riktigt bryr sej så det känns inte som någon katastrof. Men det ska möbleras, men inte just nu.

Ann-Sofie: Jag brukar också fråga mattanterna på jobbet om recept då maten är god och hittills har de alltid delat med sej, men nu är jag ju föräldraledig och saknar deras mat!! Annars så får jag ju den 5 dagar i veckan :-)

3 kommentarer:

  1. Jag är lite nyfiken på hur tunikan blir, sticka mera. Vad har du för strumpstickor och garn? Trästickorna glider inte iväg. Jag har en uppsättning 4,5-or som jag inte använder just nu.

    SvaraRadera
  2. Muffin och Hello cupcake.

    SvaraRadera
  3. Du har fått en award som finns att hämta på min blogg.

    SvaraRadera