fredag 13 januari 2012

Sotarbesök idag vilket betyder INGEN eldning!! Kallt var det, trots element (kan bero på att vi försöker snåla in lite på elen, att värma upp hus med el är inte gratis). Lyckligtvis så var jag i tisdags iväg och köpte presenter till Elisias födelsedag och hittade då på Kappahl en par riktiga ful-sockor, ful-sockorna är helt underbart varma och sköna! Att de var ett reafynd för 50:- gör dem ännu bättre.

Mina underbart übersköna ful-sockor! När jag köpte dem så var jag lite skeptisk mot toffelsulan, och ska jag vara helt ärlig så är jag det fortfarande. Jag tror de hade varit bättre utan toffelsula. Inspirerande är de så mitt nästa hnadarbetsmål (förutom att avsluta påbörjade och planerade projekt) blir att lära mej sticka raggsockor. Randiga med höga skaft ska jag ha. 

Annars började dagen i lugnets tecken och på eftermiddagen kände jag att jag hade gjort att allt det jag kunde göra så jag bökade mej in under trappen, och nu menar jag verkligen bökade, för under trappen finns all färg, diverse renoveringsgrejer, ouppackade kartonger, gardinstänger m.m. Fram drog jag iaf en gardinstång till Elisias rum så nu har hon fått gardiner.
Elisias rum - nu med gardiner! Obs!! Taklampan ska bytas ut, en rosa är inhandlad men har inte kommit upp än.
Sen fick jag fram en ouppackad kartong med diverse "skitsaker" dvs saker som jag inte vet var jag ska lägga +  att det var en trasig ram i, ramen gick sönder i flytten. Och så drig jag fram barnens julklapp som inte blivit uppackad än. Ett IKEA kök. Så nu är det ihopskruvat. Av mej. Det blev bara fel några gånger. Men rätt till slut. 

Efter det drog jag igång med att laga barnmat till Elmer. Kokt torsk, potatis med grönsaker och äggsås blev det. När jag skar upp fisken så säger helt plötsligt Elisia: "Åhh jag skulle så gärna vilja ha lite fisk", det ha att göra med att hon åt ca 3 tacochips till middag och var sen mätt. Så 20.30 satt hon och åt kokt torsk med grön potatis mos och vit sås. I moset var det boccoli, nermixat, och äggsås har hon aldrig gillat, inte ens som bebis (men det sa jag inte utan jag sa att hon älskade det som bebis) så därför fick hon vit sås. Massor åt hon så då fick hon efterrätt, lösgodis, efter 3 bitar sa hon att hon inte orkade med. Jag tolkar det som att hon blev mätt av maten. 

Renoverats har det gjorts nu under kvällen med, ljudnivån har inte riktigt varit så att det har gått att lägga Elisia så just nu hoppas jag bara att de är klara snart så jag kan natta henne. Hon bara pratar och pratar och pratar....

1 kommentar:

  1. Vi kanske kan sticka sockor tillsammans. Jag måste lära mej att sticka häl.

    SvaraRadera