fredag 6 januari 2012

En fin present

Som ni kan läsa i rubriken så har jag fått en fin present idag! Sådant gillar jag :-) I slutet av 2010 gick det runt en uppmaning på facebook om att man skulle skicka något hemgjort på posten. Tidigare har jag skickat iväg virkade mössor och en virkad handduk, ok handduken skickade jag inte utan levererade jag personligen. Och idag fick jag som sagt en present, att det faktiskt är 6 dagar försent tycker inte jag spelar någon större roll... ;-)
Ett par virkade tofflor och ett par ben som ser skitfeta ut? Smal är ju visserligen inte men så stora ben tycler jag inte att jag har. Jag skyller på fotovinkeln! Nöjd med tofflorna är jag iallafall, jag har gått runt i dem hela idag! Det passar nämligen våra golv perfekt! Golven är inte varma, men heller inte tillräckligt kalla för att skinntofflorna ska passa, dem svettas jag i efter ett tag...Men dessa - helt perfekta! Tack Sofia!

Annars blev dagen en dag med en massa besök. Fast först började den med att jag var skitirriterad på att Robban inte gick upp och åkte till jobbet...Att det var röd dag idag har jag missat helt, för mej ser ju alla dagar likadana ut. 

Första besöket var Sofia (som då levererade tofflorna) och hon hade barnen med sej så det blev en del lek. Uppskattad av Elisia. Sofia hade även baka en jättegod kaka, hoppas hon bloggar om den för den var verkligen god!! 
Sen kom mamma och pappa på besök så då blev det fika igen. Denna gång kom det fram "färdigbakade frysbullar" köpta på ica, och hade det inte varit för att jag brände dem så hade de säkert också varit goda. 

Igår blev det också ett besök (herregud jag har nu varit social för flera veckor!!). Då bar det iväg till andra änden av stan till en gammal klasskompis. Även hon har barn, en blivande 3-åring som är helt såld på Eric Saade, och riktigt duktig på att sjunga och dansa till honom!! Lite lek blev det där också, men Elisia var mer intresserad av att leka med hans leksaker än att leka med honom. Elmer bökade runt lite som han kände för. Trevligt var det och även här blev det fika!

En massa fika och att det även finns en massa godis hemma är inte bra för min vikt! Men så fort friskvårdskupongerna kommer så ska träningskort inhandlas och sen jäklar ska det motioneras!!

Ikväll blir det chips och dipp ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar