torsdag 19 januari 2012

För några dagar sedan så tog jag kort på barnens rum och hade planer på att visa upp dem. Elisias rum är helt klart så när som på sänglampan. Det är borrat ett hål men sedan gick något snett...Problemet är att kamerasladden börjar säga upp sej. När jag laddar in bilderna i datorn så har jag fått suttit och nästan mordhållit sladden, tryckt hårt, hårt och ännu hårdare mot kameran för att den ska få kontakt. Men nu ikväll fungerade inte ens det.

Som tur är så har jag hört talas om att på en del datorer så ska det finnas ett hål där det går att stoppa in minneskortet. På min första dator hade jag inte det, så när kameran jag hade då på något mysitiskt sett gick sönder (jag hade druckit tequila vid tillfället...) så kunde en jobbarkompis, Kristin, trolla in bilderna in i en dator med hjälp av detta minneskortshål. Och på min lilla pyttedator så fanns det ett minneskortshål, och det funkar! Så ingen ny kamerasladd behövs här. 

Och här kommer det lite bilder...Börjar med Elmers orenoverade och omöblerade rum, men han har fått gardiner och en säng, han verkar nöjd med det. Detta rum är det som var finast när vi flyttade in...
Å så strejkar överföringen av bilder? Varför har jag ingen aning om...Elisias rum får komma någon annan gång.

Hmm...tanken var ju att jag skulle visa det som renoverats men istället blev det det enda sovrum som inte renoverats...

1 kommentar:

  1. Ja en virkad muffin. Hello cupcake är Leilas nya bakbok. Den kostar 199 på Maxi så om du vill köpa den kanske ni kan gå ihop.

    SvaraRadera