måndag 2 januari 2012

En bra dag

Som ni kan läsa i rubriken så har dagen varit bra. Riktigt bra. Och just nu sitter barnen och skrattar åt varanda i badet så den braiga dagen verkar fortsätta. 

Att dagen varit så bra beror på att jag känner att saker och ting och blivit gjorda - samtidigt som Elisia har varit sysselsatt. Jag har dammsugit, packat upp 2 kartonger (sakta men säkert minskar kartongberget) (om någon vill ha flyttkartonger är det bara att komma å hämta). Jag har flyttat en massa saker från cykel/vedförrådet till det andra förrådet, bl a cyklarna ;-) de tog upp hela gången så det gick inte att gå från framsidan till baksidan... Jag har burit ut saker från huset ut till förrådet, bl a det hemska bordet Robban hade när vi flyttade ihop, huu!! Under tiden jag gjorde dessa utesaker så låg Elmer i vagnen och somnade/sov och Elisia var i lekparken. Det är verkligen helt underbart att bo granne med lekparken, en lekpark som inte gränsar till några bilvägar och som är "instängd" av samfällighetens alla hus. Tryggt! 

Efter det åkte vi till stan för ett snabbt ärende, och när vi skulle parkera var det självklart fullt på Stortorget (den enda parkeringen jag hittar till, typ...) men på sidoparkeringen var det en gubbe som åkte och när vi passerade varandra så gav han mej sin parkeringsbiljett - sådana människor gillar jag! Man ska inte bjuda p-automaterna på mer än nödvändigt! Det snabba ärendet avklarades och vi körde vidare mot Ica Maxi och på något sätt så handlades det utan tjat! Eller lite, men det var glass som Elisia tjatade om och då jag är den jag är så sågjag det somen bra ursäkt till att köpa glass. Den dära skitdyra och übergoda ville hon ha. Den fick hon. Jag tror nog att jag kommer äta mest...

Hemma var det bara att koka ris och värma korvstroganoff, mata Elmer och hänga tvätt medan riset kokade, byta bajsblöja och sen äta. Och nu sitter jag på toastolen och håller koll på barnen samtidigt som jag skriver. När barnen badat och Elmer somnat så ska jag ösa upp lite nylagad bebismat i barnmatsburkar och sen försköka få Elisia i säng och efter det virka tills jag får ont i händerna. 

Just nu håller också Robban och Fredde på med gästrummet, ett rum till är på väg att bli klart! Det som är kvar i denna renoveringsomgång är just gästrummet - väggar, golv och tak - och så ska det dit golvsocklar i mitt och Robbans kommande rum. 

Sen blir det hallen (väggar), uppe och nere, Elmers rum och det främre hallgolvet i sommar. Badrummet blir när vi sparat ihop pengar så jag gissar på om 10 år.

En bra dag och jag känner mej stolt över mej själv! 
En knasigt bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar