tisdag 10 januari 2012

En present

Tisdag och symöte med Husmorsskolans Nya Syförening!! Och idag kommer jag visa er en present! Min ena syster fyllde år i lördags och detta fick hon av mej.
En virkad korg, en dammsugare och en muffins. Ser nu att dammsugaren och muffinsen även matchar :-) En receptbok fick hon också då hon gillar att baka och hade önskat sej det. Muffinsen och dammsugaren fick hon så att hon kan ha bakverk framme hela tiden utan att behöva tänka på något "bäst-före-datum", alternativt får hennes son dem till att leka med. 

Både dammsugaren och muffinsen är virkad i Nova från Järbo och med virknål stl 2,5. Mönstret hittade jag i Candy Magasin 2. Men muffinsmönstret tyckte jag var väldigt krångligt på en del ställen så där blev det lite improvisation, bl a fick den en liten spetskant på muffinsformen.

Korgen är virkad med dubbla garner, Molly från Järbo, med virknål stl 7. Glömde mäta den men den blev "lite lagom", 2 nystan av varje färg gick det åt.
Det var allt från mej, vill du veta vad de andra har gjort, klicka här! (och som vanligt så länkar jag så fort inlägget har kommit på Husmorsskolan.

4 kommentarer:

  1. Fina hållbara bakverk och korgar är en favorit att virka. Jättefin.

    SvaraRadera
  2. Fina. Du fick faktiskt lite smakråd med kanten. Jag behöver också en sån korg. Synd att det är så långt kvar tills jag fyller.

    SvaraRadera
  3. Men vilka fina saker, nu blev jag inspirerad på att virka en korg, men skall försöka göra nåt klart först. Önskar dig en fin helg/Gela

    SvaraRadera