tisdag 24 januari 2012

Virkad muffin

Idag har jag gjort klart en virkad muffin :-) tanken var att jag skulle göra det redan igår men tiden ville annorlunda. Tur att jag har en snäll bebis som har grejat runt på golvet själv när jag sytt och stoppat.
Garnet är Nova från Järbo och virknålen som användes är i stl 2,5. Mönstret finns i Candy Magasin 2, men jag missade att det var ett ökningsvarv efter vikvarvet så muffinsen blev lite mindre. Men då den är tänkt som leksak till ett barn så tror jag bara det är bra att den är lite mindre, kommer att passa handen perfekt. 

Mer än så skriver jag inte nu då både jag och bebisen bredvid mej är hur trötta som helst! Så nu ska vi äta och sen sova, sova massor!! Hoppas jag...

Läs gärna om vad alla andra syföreningsmedlemmar har gjort! Länkar hittar du hos Husmorsskolan.

6 kommentarer:

  1. Fin. Man blir lite sugen.

    SvaraRadera
  2. Superfin. Jag vill också lära mig virka muffins :)

    SvaraRadera
  3. Så fin - blir nog en väldigt uppskattad leksak!

    Hälsningar från Maja

    SvaraRadera
  4. Blir sugen på muffins! :)
    /Anna

    SvaraRadera
  5. Vad söt den är! Jag vill också ha muffins men jag tror jag väljer ätbara.

    SvaraRadera
  6. Den ser riktigt god ut:) Kommer säkert att locka till lek.

    SvaraRadera