lördag 28 januari 2012

Hindermässa idag. Något jag inte gillar med den är att den är på vintern. Hindersmässan är en marken för den som inte vet. Jag föredrar när det är marknader på våren eller hösten. Anledning till det är temperaturen. Det spelar nämligen ingen roll om det, som för två år sedan var typ -20, eller som idag bara ett par minusgrader. 

Det är nämligen SKITKALLT vilket som. 

Trots en massa varma kläder, ok jag hade glömt vantarna, men i övrigt var jag fullt vinterklädd. Iklädd tjockaste jackan, med tröja under, halsduk, mössa och vinterskor (hade iofs kunnat ta de i modell större med raggsocker men det gjorde jag inte) - jag frös, och då gick vi inte särskilt länge. Med en lång paus för mat på Creperiet, rekommenderas för alla, särskilt dem med barn då de har en skitbra lekhörna. God mat har de också. 

Annars så gjorde vi det gamla vanliga som man gör på marken. Elisia åkte karuseller och så tittade vi på tofflor, strumpor, kastruller, korvar innehållandes diverse köttsorter, leksaker, godis, ballonger och ost. Därifrån åkte vi med ost, strumpor (inte till mej, jag har kvar sen förra året), en docka som redan gått sönder och en ballong. 

Det lustiga med mej och hindersmässan är att jag handlar verkligen aldrig något till mej själv. För två år sedan så gick jag och spanade lite och åkte hem med tofflor till Robban och sen något så upphetsande som plastpåsar om jag inte minns fel. Förra året däremot, när jag inte gick själv utan när syster gick och jag var barnvakt, då minsann, då handlade "jag". Jag vet inte riktigt vad det är med mej men just när det är marken får jag väldigt svårt med att handla till mej själv. Men att skicka andra på uppdrag (ok, nu skulle syster redan gå men det lät bättre att säga att jag skickade henne på uppdrag) och handla åt funkar hur bra som helst. Men när jag är där själv så bara kan jag inte handla. Konstigt men sant. 

Kameran låg hemma idag men jag tänkte bjuda er på bilder från gårdagens fotografering. 
Är inte helt nöjd med Elmers bild, vill ju ha en helvit bakgrund...
Syskonbild att förstora upp och sätta på väggen? Hehe ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar