söndag 1 januari 2012

Gott nytt år!!

I flera dagar har jag tänkt att blogga men det har hela tiden kommit något i vägen eller så har energin inte räckt till eller kameran/kamerasladden har varit på helt fel ställe och energin har inte räckt till att hämta det som behövs...

Saker jag tänkt blogga om har bl a varit...
  • Renoveringen går framåt med stormsteg!!
  • Fördelen med att tömma brevlådan varje dag (fördelen med lägenhet är ju att posten kommer direkt in i hallen...)
  • Lite shopping - kläder till barnen och mej och så har jag köpt blöjor från ett märke som jag inte testat tidigare (inte papperblöjor, dem ser jag ingen anledning till att blogga om)
  • Hur arg jag blir när människor hela tiden ska komma med kommentarer om barn har "fel" färg på kläder. Detta gäller framförallt om pojkar har rosa på sej, att folk inte säger något när en flicka har blått på sej?
  • Vanligt vardagsliv....
Nyårafton var det igår och jag kan med handen på hjärtat säga att jag var inte ett dugg partysugen så att vi inte hade barnvakt var inget jag sörjde. Att det blev lugnt här hemma, trots fest, kändes bara skönt. Trevligt var det iallafall. Folket var för det mesta glada och drack i lagom mängd och hade för det mesta ljudvolymen på en barnvänlig nivå. Alla ord som sades var dock inte så barnvänliga och jag är glad över att Elisia inte reagerade på det, iallafall inte vad jag vet. Det är ju möjligt att hon frågar mej om alla möjliga ord sen när hon vaknar. 

Glada människor!
Shiraz och Elisia busade som tokar med jämna mellanrum. Själv var jag med och dansade men det fastnade inte på bild.
Jag försökte få Elisia att flumma lite på bild men som vanligt var det bara jag ;-)
Gott nytt år på er alla fina!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar