måndag 30 januari 2012

Nattmacka

En nattmacka, ni vet en sådan man går upp och äter mitt i natten om man vaknar, känner sej såpass hungrig att det inte går att somna om? Typ en sådan fick Elmer inatt. Anledningen till det var att han vaknade, hade säkert somnat om bara jag stoppat in nappen. Men då jag är den jag är, trött och snurrig, så tänkte ju jag inte alls på att kolla på klockan utan passade istället på att jubla inombords då barnen sovit hela natten!! 

Så jag gjorde som en vanlig morgon, bökade av Elmer sovpåsen och stoppade ner honom bredvid Robban, knatade ner och gjorde välling. Sen när jag skulle lägga mej bredvid Elmer och ge honom vällingen, först DÅ tittade jag på klockan - 02.11 stod den på då. Så det blev en välling mitt i natten för Biffen, hade klagade inte utan sörplade glatt i sej hela flaskan och låg sen, som han brukar, och bökade i en halvtimme-timme och somnade sen om. Som tack för nattvällingen så sov han en timme längre än vanligt. Vaknar han inatt ska jag kolla klockan FÖRST! 

Den Erikssonska-Welinska familjen blev också glad idag när den älskade volvon klarade besiktningen. Av erfarenheter från barndomen vet jag att det inte alltid är så självklart. Så de gånger jag varit där är jag alltid skitnervös! Men idag, helt i onödan :-) Älskade Volvo!

Det är väl typ varit det enda av glädje idag, jag har haft en riktigt trälig dag, helt utan anledning. Huvudvärk och inte haft humör för någonting. Så just nu njuter jag av all Elmer sover och Robban och Elisia badar. Lugnt och skönt med andra ord. Ljus har jag tänkt också. 
Typ såhär har jag känt mej hela dagen! Det börjar dock bli bättre. När energin har återvänt såpass mycket att jag orkar hämta kameran och lägga in bilder ska ni få se vad Elisia gjorde för spännande hos mina föräldrar igår :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar