torsdag 26 januari 2012

Tvättstugan

Tvättstugan ja, den är mindre vacker och framförallt väldigt opraktiskt. Hur de förra ägarna tänkte vet jag inte, men när vi skrev papperna så benämnde den tidigare ägaren ytterdörren där med namnet grovingången så det är mycket möjligt att det var just det de använde den som. Och så bara "råkade" det stå en tvättmaskin där också. En massa krokar och en hatthylla finns där med så med all sannolikhet använde de dörren som en in- å utgång. Det gör vi med men nästan bara när barnvagnen ska in eller ut då den står där.

Till avsnittet om hur jag vill ha tvättstugan i framtiden och nu menar jag så långt fram att vi inte har några barnvagnsbarn längre och då jag vill ha en bebis till så hoppas jag på att tvättstugerenoveringen ligger lååååååååångt fram i tiden, så att det finns tid för en bebis till. Att jag vill att det ska ligga långt fram i tiden beror på att tvättstugan är den bästa plasten för att förvara barnvagnen och i min renovering så finns det inte plats för den.

Så här ser det ut idag, stökigt och skitigt är det också, så titta och njut och ha inte dåligt samvete om det ser likadant ut hemma hos dej.
Här vill jag ha tvättmaskin och torktumlare på golvet med bänk och diskbänk ovanför samt överskåp längs med hela väggen. Blir det plats för underskåp bredvid tvättmaskin och torktumlare vill jag gärna ha det också. En fundering jag fick häromdagen när jag tänkte på tvättstugan är varför det sitter en stång uppe i taket?
Längs med denna vägg vill jag ha garderober, helst så höga att de går upp till taket. Fatta vilken förvaring!! Kanske ett kan bli städskåp? Plats för vinter/sommarytterkläder? Ett problem är bara att det sitter nåt elskåp ovanför hatthyllan och den är ju inte riktigt måttanpassad för att tryckas in i en garderob. Men då han den där jag bor med är elektriker så borde problemet gå att lösas. Som ni kan se så står barnvagnen längst in och där står den bäst.

Så det var allt för mej denna torsdag, nu är det duschen och sängen som gäller. Sängen är obäddad.

1 kommentar: