måndag 23 januari 2012

Måndag

Trött är bara förnamnet på mej just nu. I dubbel bemärkelse. 

För det första så har barnen, båda två, sovit skitdåligt de senaste 10 nätterna. I natt så vaknade någon av dem, jag kommer i ärlighetens namn inte ihåg vem, 00:26, jag gick upp och hjälpte till hos den som ville ha hjälp och var samtidigt glad över att klockan inte var så mycket. Jag skulle ju få sova flera timmar innan det var dags för Elmer att vakna vid 6. Men det fick jag inte!

01:5? så vaknade Elmer och vägrade somna om! Han försökte men det gick inte så efter att ha gått in till honom 10-15 gånger eller nåt så gav jag upp och la honom mellan mej och Robban och till slut så somnade han om, då var nog klockan närmare halv 3. Runt halv 7 vaknade han för natten. Men tro inte att jag fick sova för det. 

Där i mellan så vaknade Elisia till och ville ha hjälp 2 gånger. Det var täcke som låg fel och så törstig och kissnödig. Att ta allt på en gång gick ju inte heller....Först tror jag det var täcket, sen hann jag somna om. Sen vaknade hon och var törstig och efter det gick jag på toa. När jag sitter och gör det jag behöver så hör jag Elisia ropa att hon är kissnödig...Kvart över 6 vaknade hon och ville upp. Jag bänkade henne med täcke, kudde och snutte i tv-rummet med Musse Pigg i dvdn. Jag är väldigt tacksam över att hon var nöjd där!

Men såklart så vaknade ju Elmer straxt efter...Så det var bara att gå upp fixa Biffen och ge honom välling, i tv-rummet. Elisia fick också välling och efter det blev båda två fulla med bus. Så de busade både med varandra och var för sej i över en timme. Vad gjorde jag då? Jag tog Elisias täcke och kudde som låg väldigt passande i soffan :-) och tänkte, vill barnen något så hörs det. Sen blundade jag länge.

Imorgon ska jag sova middag med Elmer och jag längtar redan.

Lyckligtvis var dagens full av inga måsten alls, förutom dammsugning. Så det har varit lugnt här. Och när Elmer sov middag idag satt jag i soffan och bara tog det lugnt, stickade på min tunika och njöt av lugnet som var :-) Elisia lekte för sej själv och behövde mej knappt någonting.

En annan anledning till att jag är trött är att jag har börjat träna! På något sätt så känner jag mej mer levande när jag har tränat. Underbart! Något som är mindre underbart är att jag är så fruktansvärt otränad! I torsdags var jag på zumba och idag var första dagen utan träningsvärk.

Idag var jag på push & lift (styrketräning i grupp med skivstång och tyngder), det är verkligen så otroligt sjukt pinsamt hur trött jag är i armarna med tanke på hur pinsamt lite vikter jag hade på. Trött i benen är jag också, men där körde jag samma vikter som jag hade när jag tränade som mest för flera år sedan så där känner jag mej stolt över att jag faktiskt klarade övningarna utan att tuppa av där jag stod. 

Nu ska jag fixa ihop det som ska visas på morgondagens symöte. Sen ska jag sova! Och leva på hoppet om att få sova gott heeeeeeeeeeeeeeeeeeeela natten. Jag är vid gott mod :-)
En trött MamaStina med helt slutkörda armar - trots pinsamt lite vikter på skitstången....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar