onsdag 4 januari 2012

Idag har vi haft en riktigt lugn dag och det känns skönt! Ibland vill jag ha dagar som är helt kravlösa utan en massa saker att göra, bortsett från den vardagliga städning, diskning och matlagning.... Jag hoppas att även få njuta av lugnet som infaller sej när barnen sover om en stund. Elmer sover sen ett par timmar tillbaka och Elisia är nyss nattad och håller som bäst på med att komma på ursäkter för att inte somna. Jippi!!

Dagen har som sagt varit lugn. Det enda vi har gjort är att besöka det lokala biblioteket och lämnat tillbaka en massa böcker samt betala böter.... Jag hade en massa böcker hemma som skulle lämnas tillbaka den helgen vi flyttade så för att slippa biblioteksbesök under den tiden så lånade jag helt enkelt om dem - trodde jag! Det visade sej att jag inte riktigt lånat om alla... Så igår fick jag en påminnelse om att lämna tillbaka en hel drös med böcker och även en påminnelsesavgift på 10.- helt ok! Men så idag när jag betalade var det tydligen 110.-?!! Ett stort VA? kom från mej men sen var det bara att betala och se glad ut. Då tror jag även att Elisia förstod att böckerna måste lämnas tillbaka i tid för när jag sen sa att hon max fick låna 5 böcker annars blir det för mycket för mej så protesterade hon inte. 

Det lokala biblioteket för oss är numera i Brickebacken. En bra barnboksavdelning hade de men endast EN bok om stickning/virkning!! Skärpning säger jag bara! Som tur är går det ju att boka via internet och de skickar dit. Visst kan jag åka in till stan också men personalen i Brickebacken måste ju förstå att jag vill ha ett större utbud ;-)

En hel del barnmat blev det lagad igår och det tog större delen av dagen (ok, kanske inte riktigt men för mej som inte tycker det är kul att laga mat så kändes det så). 2 olika köttgrytor blev det. Den ena har jag gjort många gånger men den andra har jag aldrig gjort. Idag provsmakade den lille herrn den och godkänt blev det. Recept på båda grytorna kommer inom kort! Om jag kommer ihåg...

Igår sådde vi även de första fröna, i år ska de kommande plantorna få komma ut!!! Förra året hann en del grödor inte riktigt bli färdiga, de kan bero på dåligt läge (förmodligen) men jag tänkte att för säkerhetsskulle så kan vi ju så lite tidigare än vad vi gjorde förra året. Så igår åkte lite chilifrön och tomatfrön ner i jorden. 

Nu - dags att läsa bloggar och sen fortsätta jobba på diverse spännande projekt :-)
Älskade underbara barn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar