söndag 16 september 2012

Att ge Elmer val och lite till

Till och från under hela veckan har jag haft huvudvärk och så även igår, därav att jag helt glömde bort det här med trädgårdsrapport. Jag glömde även bort att köpa present till pappa, lyckligtvis hinns det med idag men jag kan då inte köpa det jag hade tänkt...

Det jag däremot kom ihåg igår var att åka på kräftskiva, eller "korv-med-bröd-skiva" som det blir för mej som inte äter kräftor. Gott och trevligt var det. Eller nästan helt trevligt. Av någon jävla anledning så ska det alltid läggas en jävla massa kommentarer om Elmers hår!! Är det så jävla farligt att det råkar vara längre än en centimeter?!! 

Elmer är fortfarande för liten för att själv säga hur han vill ha sitt hår därför låter jag det vara, bortsett från luggen som jag klippt en gång annars så skulle han inte se nåt...När Elmer blir så stor så får han självklart välja själv! Men vad ger jag honom för valmöjligheter om jag redan nu snaggar om honom allt hår? Av samma anledning låter jag honom använda kläder i alla färger, och när han själv börjar lämna önskemål om vad han vill ha så är det så. 

Precis likadant har jag gjort med Elisia men konstigt nog så är det inte en jävel som sagt något om hennes hår eller hennes kläder - trots att jag har gjort lika med dem båda! 
Finaste Elmer.

1 kommentar:

  1. Här hemma förs det diskussioner om vi ska klippa Alex igen eller inte, jag är emot och Daniel för, men det är inte för att Alex är en kille utan av praktiska själ och hade vi haft en tjej hade nog diskussionerna varit samma

    SvaraRadera