söndag 16 september 2012

Dubbelkalas och fotografering

Idag har jag och barnen varit på kalas. Dubbelkalas. Skönt med dubbelkalas, mindre att åka och bättre för miljön. Enda nackdelen är väl att det blir en mindre fikagång, eller det väl både en fördel och nackdel. Nackdel för smaklökarna och fördel för midjemåttet. 

Lite bilder togs det, mest av Virkmammas man. Han testade även sina accessoarer på min kamera, dvs, andra objektiv och blixtar. Jag fattade först inte att det var min kamera han hade bytt till, hade jag inte sett den tomma kameraväskan hade jag nog aldrig fattat det. Helt oigenkänlig blev den för mej.
Av någon anledning så fixar jag inte det här med att titta in i kameran och se glad ut om någon annan tar bilden. Själv kan jag stå framför spegeln och ta 100-tals bilder och se hur glad ut som helst, men när någon annan ska göra det så går det bara inte. Det blir med andra ord bilder in action på mej, dvs när jag sitter och pratar.


Den här bilden har jag tagit!

De som fyllde år var pappa och storebror, bilder har jag på dem men jag kände att jag hade roligare bilder att visa.

1 kommentar: