torsdag 6 september 2012

Nya blomkrukor

När jag snöar in på något så gör jag det på riktigt. Jag har ju fastnat för den vita trenden som råder inredningsmässigt. Med det inte sagt att jag har allt vitt. Dels är det väldigt opraktiskt och dels så kostar det pengar att byta ut både väggar och möbler på en gång. Sen finns det vissa rum som jag inte får göra helt vita och som jag heller inte vill göra helt vita, exempelvis barnens rum, men de har vita möbler. 

Vitt var det ja. Som jag berättat tidigare så vad jag på klädvisning i söndags och tjejen som var värdinna för visningen hade också fastnat för den vita trenden och hade det så fint!! Jag blir så avundsjuk när jag är hos någon som har så fint!!! Särskilt om det är någon med småbarn, hur lyckas de liksom? Här har vi valt mörkgrå soffan just för att den skulle bli apaskitig annars, men där var soffan vit och fin. Vita väggar hade hon och det har även vi, en skillnad var bara att hennes faktiskt var vita, våra vita väggar är fulla med handavtryck, fast en del sitter så pass högt så dem är inte barnen skyldiga till...

Men nu har jag iallafall köpt hem lite mera vitt, blomkrukor och i blomkruksväg har jag snöat in på krukan PAPAJA från Ikea. Tidigare har jag gjort mitt bästa för att fylla vardagsrumsfönstret, inte helt klart, men nu har jag fixat till köksfönstret. 

Nu hoppas jag bara på att orikdéerna kommer trivas i krukorna, ska köpa lekakulor eller nåt och lägger under innerkrukorna så att de kommer upp lite, allt för att rötterna ska få så mycket ljus och luft som möjligt men ändå kunna vara kvar i krukan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar