söndag 23 september 2012

Idag så började min dag 05.30. Nu ett antal timmar senare känner jag mej mer död än levande, typ. Det känns ungefär som i vintras när Elmer valde att ha natt mellan 18.00 och 05.30, de dagar då Elisia var för förskolan gick det ju att sova middag, ibland. Men idag har det inte gått. 

Nu skriker de också. Kul. Tack och lov är Elisia helt underbar när det gäller att reda ut Elmes temperament, att avleda med andra leksaker och så vidare. Nu är han glad igen.

Annars har dagen bjudit Elisia på gymnastiklektion, så jag tycker hon borde vara trött särskilt som hon vaknade vid 6, men hon verkar gå på duracell. 

Efter det kom mina föräldrar och Virkmamma med barn. Smart som jag är så styrde jag upp dem i lite arbete, mamma fick bland annat dammsuga. Något ska de väl göra för att få muffins? Gjorde dumlemuffins, min tanke var att det skulle räcka till jobbet också men då vi är en gottefamilj så blev det endast 3 kvar. Även den hemgjorda saften tog slut. Kombinationen rabarber, blåbär och 5 jordgubbar smakade tydligen gott.
Ett färdigfikat bord.

Nu ska jag gå ner till mina duracellhöga barn och vänta på att klockan ska bli läggdags och under tiden fästa en massa trådar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar