lördag 22 september 2012

Lördag

Idag är det lördag och det innebär sovmorgon för mej! Det gillar jag! Dessvärre var det inte ett dugg kul att upp sen...Inte ett piss gjort!! Saker och skräp överallt, disk över hela diskbänken och en jävla massa reklam över hela köksbordet. Om inte "han den där som vill ha all jävla reklam" börjar ta reda p den så kommer det komma upp en EJ REKLAM-skylt på brevlådan. 

Men nu är det iallafall lite mer städat. 

Tvättat en maskin har jag gjort också och en andra ligger i och en tredje kommer tvättas sen. En massa tvätt har vi samlat på oss. 

Igår gjorde jag ett roligt besök på Ikea och fick en rejäl dos av nostalgikänslor. I min första lägenhet, en liten 1:a med kokvrå och sovalkov på 29 kvm hade jag en KLIPPAN soffa. Två olika klädslar hade jag till en början, bla mörkblå, senare köpte jag även en vit och en svart. Men i den första lägenheten så var det främst en klädsel som användes mest...
...den turkosa!

Tyvärr blev klädseln väldigt sliten och när jag och Robban flyttade ur min 3:e 1:a till en 2:a då jag var väldigt gravid fick den tyvärr hamna på blocket :-( Hoppas någon av barnen vill ha en klippan i någon av deras rum sen när de blir större. Saknar verkligen sen soffan. Jag vet att det finns många som tycker den är skitful men den har något som verkligen tilltalar mej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar